Latest News

Thursday 10 July 2014

MEMENANGKAN JIWA



 
MEMENANGKAN JIWA

Hasil orang benar adalah pohon kehidupan, dan siapa bijak, mengambil hati orang.
Amsal 11:30
Maka kata-Nya kepada murid-muridNya: “Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit.”
Matius 9:37
Siapa tidak bersama Aku, ia melawan Aku dan siapa tidak mengumpulkan bersama Aku, ia menceraiberakan.
Matius 12:30
Lalu Ia berkata kepada mereka: “Pergilah ke seluruh dunia, beritakanlah Injil kepada segala makhluk. Siapa yang percaya dan dibaptis akan diselamatkan, tetapi siapa yang tidak percaya akan dihukum.”
Markus 16:15,16
Yesus menjawab: “Aku berkata kepadamu, sesungguhnya jika seorang tidak dilahirkan kembali, ia tidak dapat melihat Kerajaan Allah.”
Yohanes 3:3
Bukankah kamu mengatakan: Empat bulan lagi tibalah musim menuai? Tetapi Aku berkata kepadamu: Lihatlah sekelilingmu dan pandanglah ladang-ladang yang sudah menguning dan matang untuk dituai.
Yohanes 4:35
Yang jatuh akan menjadi ahli pada saat perbaikan.


No comments:

Post a Comment